Cafe SDGs

یک فنجان آگاهی

Cafe SDGs

یک فنجان آگاهی

Cafe SDGs

یک فنجان آگاهی مجموعه ای است از طرحها که قرار است در کافه های تهران برگزار شود. هدف این طرحها آگاهی بخشی به مردم و همراه ساختن آنان برای پیشرفت و رسیدن به الگوی توسعه ی پایدار است.

پیوندها

کافه ها؛ سرآغازی برای تحولات جامعه

يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۰۶ ب.ظ

همیشه مکانهایی در هر شهر یا کشوری هستند که به عنوان مبدأ تحولات آن جامعه در نظر گرفته می شوند. زمانی معبد و مسجد، زمانی دیگر مدرسه و دانشگاه و امروز نیز کافه‌ها

معتقدیم در عصر حاضر، در کشور ما کافه‌ها بهترین مکان برای آغاز تغییر مثبت در جامعه به حساب می آیند. کافه به عنوان یک نهاد اجتماعی که قدمت چندانی ندارد، اما قدرت تأثیرگذاری زیادی دارد، (آن هم به خاطر افرادی که به کافه‌ها مراجعه می کنند) می تواند مبدأ تحولات جامعه‌ی کنونی ما باشد.


با مجموعه‌ای از طرحها سعی داریم جامعه‌مان را به سمت رشد و پیشرفت سوق دهیم. جامعه‌ای که کنشگران اصلی آن در واقع همان آدمهایی هستند که پاتوقشان کافه‌هاست. ممکن است هدف آنها از مراجعه به کافه یک اتفاق ساده نظیر دیدار یک دوست یا حتی گذراندن چند دقیقه در یک محیط آرام باشد. اما در کنار اینها در همین فرصت کم می توان جرقه‌ای را در ذهن افراد ایجاد کرد و یا چراغی را روشن کرد، هر چند کم سو اما معتقدیم همین چراغ کم سو و همین اثر اندک روزی کار خودش را خواهد کرد و فرد را از یک انسان منفعل به یک انسان کنشگر لااقل در زندگی شخصی تبدیل خواهد کرد.


برای همین کافه‌ها را به عنوان مبدأ تحولات جدید جامعه انتخاب کردیم تا بتوانیم به اقدامات خودمان اثر بیشتری ببخشیم. هر چند برای همه چیز آماده‌ایم اما در این راه بر روی کمک خیلی‌ها حساب باز کردیم، کمکها و همکاری‌هایی که مطمئنن ثمربخش است. 

  • امیر شرفی

تحول

جامعه

کافه

کنشگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی